Przejdź do treści
    • Dostępność

Od 1 lutego ruszył nabór wniosków o 800+

474940284_919957560350206_3423143444015578459_n.jpg [954x661]
 
𝐑𝐨𝐝𝐳𝐢𝐜𝐞 𝐢 𝐨𝐩𝐢𝐞𝐤𝐮𝐧𝐨𝐰𝐢𝐞 𝐣𝐮𝐳̇ 𝐨𝐝 𝟏 𝐥𝐮𝐭𝐞𝐠𝐨 𝐦𝐨𝐠𝐚̨ 𝐬𝐤ł𝐚𝐝𝐚𝐜́ 𝐰𝐧𝐢𝐨𝐬𝐤𝐢 𝐨 𝟖𝟎𝟎 𝐩𝐥𝐮𝐬 𝐧𝐚 𝐧𝐨𝐰𝐲 𝐨𝐤𝐫𝐞𝐬 𝐬́𝐰𝐢𝐚𝐝𝐜𝐳𝐞𝐧𝐢𝐨𝐰𝐲 – 𝐨𝐝 𝟏 𝐜𝐳𝐞𝐫𝐰𝐜𝐚 𝐭𝐞𝐠𝐨 𝐫𝐨𝐤𝐮 𝐝𝐨 𝟑𝟏 𝐦𝐚𝐣𝐚 𝟐𝟎𝟐𝟔 𝐫. 𝐅𝐨𝐫𝐦𝐮𝐥𝐚𝐫𝐳𝐞 𝐬𝐚̨ 𝐩𝐫𝐳𝐲𝐣𝐦𝐨𝐰𝐚𝐧𝐞 𝐭𝐲𝐥𝐤𝐨 𝐞𝐥𝐞𝐤𝐭𝐫𝐨𝐧𝐢𝐜𝐳𝐧𝐢𝐞, 𝐚 𝐰𝐲𝐩ł𝐚𝐭𝐚 𝐬́𝐰𝐢𝐚𝐝𝐜𝐳𝐞𝐧𝐢𝐚 𝐨𝐝𝐛𝐲𝐰𝐚 𝐬𝐢𝐞̨ 𝐛𝐞𝐳𝐠𝐨𝐭𝐨́𝐰𝐤𝐨𝐰𝐨 - 𝐧𝐚 𝐫𝐚𝐜𝐡𝐮𝐧𝐞𝐤 𝐛𝐚𝐧𝐤𝐨𝐰𝐲.
 
Świadczenie wychowawcze w wysokości 800 zł przyznawane jest na każde dziecko w wieku do ukończenia 18 lat, bez względu na dochód osiągany przez rodziców – informuje Marlena Nowicka – rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce - Wnioski składane są elektronicznie, co pozwala wysyłać je o dowolnej porze dnia i nocy, a także spoza miejsca zamieszkania, również podczas wyjazdu z dziećmi na ferie.
 
𝐉𝐚𝐤 𝐳ł𝐨𝐳̇𝐲𝐜́ 𝐰𝐧𝐢𝐨𝐬𝐞𝐤
Rodzice mają do wyboru kilka kanałów składania wniosków. Mogą to zrobić za pomocą profilu na PUE ZUS, za pośrednictwem bankowości elektronicznej czy portalu Emp@tia, jak również poprzez aplikację mZUS, która jest dostępna na urządzenia mobilne (telefony komórkowe, tablety).
 
𝐊𝐨𝐫𝐞𝐬𝐩𝐨𝐧𝐝𝐞𝐧𝐜𝐣𝐚 𝐧𝐚 𝐏𝐔𝐄
Wszystkie informacje dotyczące świadczenia 800 plus są przekazywane w formie elektronicznej za pośrednictwem PUE ZUS, nawet jeśli wniosek był składany przez bankowość elektroniczną czy portal Emp@tia. Jeżeli rodzic złoży wniosek przez bank albo portal Emp@tia, a nie ma profilu na PUE ZUS, to Zakład Ubezpieczeń Społecznych założy mu taki profil automatycznie na podstawie danych podanych przez klienta we wniosku.
 
Od daty złożenia wniosku z wymaganymi dokumentami zależy termin ustalenia prawa i wypłaty świadczenia. Jeśli rodzic złoży prawidłowo wypełniony wniosek z wymaganymi dokumentami do 30 kwietnia 2025 r., ZUS wypłaci świadczenie do 30 czerwca 2025 r., co oznacza, że rodzic zachowa ciągłość wypłaty świadczenia 800 plus – dodaje Nowicka.
 
𝟖𝟎𝟎 𝐩𝐥𝐮𝐬 𝐰 𝐮𝐛𝐢𝐞𝐠ł𝐲𝐦 𝐫𝐨𝐤𝐮
W 2024 r. rodzice złożyli 5 mln 193 tys. wniosków o świadczenie wychowawcze. Dotyczyło to 7 mln 918 tys. dzieci. Rok wcześniej było to 5 mln 271 tys. wniosków, co objęło 8 mln 136 tys. dzieci.
 
𝐌𝐚𝐬𝐳 𝐩𝐲𝐭𝐚𝐧𝐢𝐚? 𝐍𝐢𝐞 𝐜𝐳𝐞𝐤𝐚𝐣 𝐰 𝐤𝐨𝐥𝐞𝐣𝐜𝐞 – 𝐳𝐚𝐫𝐞𝐳𝐞𝐫𝐰𝐮𝐣 𝐰𝐢𝐳𝐲𝐭𝐞̨!
Klient, który chce załatwić sprawę w ZUS może sam wybrać dogodny termin i godzinę. Wystarczy, że wcześniej umówi spotkanie. Zarezerwować wizytę w Zakładzie może na kilka sposobów: za pośrednictwem PUE/eZUS, aplikacji mobilnej mZUS, telefonicznie albo podczas wizyty w ZUS.
 

Opublikowano: 05-02-2025

Kategoria: Aktualności

Wyświetleń: 138