
9 lipca 2021 r. w Gołańczy, Marszałek Województwa Wielkopolskiego – Marek Woźniak oraz Burmistrz Miasta i Gminy Gołańcz – Mieczysław Durski, uroczyście podpisali umowę o dofinansowanie projektu p.n. „Budowa ścieżki rowerowej Gołańcz-Margonin (po dawnej linii kolejowej)”.
W tym ważnym dla mieszkańców miasta i gminy Gołańcz wydarzeniu udział wzięli także: senator Adam Szejnfeld, przewodniczący Rady Miasta i Gminy Gołańcz Karol Brzeziński wraz z radnymi, pracownicy urzędu odpowiedzialni za inwestycję oraz lokalne media.
Goście udali się także na ścieżkę rowerową, gdzie mogli zobaczyć już istniejący odcinek trasy dla cyklistów.
Informacje o projekcie.
Projekt dofinansowany jest w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 3. Energia, Działanie 3.3. Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska, Poddziałanie 3.3.1. Inwestycje w obszarze transportu miejskiego. Dofinansowanie stanowi 85% kosztów kwalifikowalnych projektu.
W skład projektu wchodzą 4 zadania:
- Budowa ścieżki rowerowej Gołańcz – Margonin - I etap. Zakres zadania został wykonany w 2018 r. Obejmował budowę ścieżki rowerowej z betonu asfaltowego o długości 1.104 m, miejsca wypoczynku oraz oświetlenia LED. Wartość robót budowlanych zadania to 998 760 zł.
- Budowa ścieżki rowerowej Gołańcz – Margonin - II etap. Zakres zadania został wykonany w 2019 r. Obejmował budowę ścieżki rowerowej z betonu asfaltowego o długości 2.430 m, obiektu B&R, dwóch miejsc wypoczynku oraz oświetlenia LED. Wartość robót budowlanych zadania to 442 238,39 zł.
- Budowa ścieżki rowerowej Gołańcz – Margonin - III etap. Zakres zadania zostanie wykonany w 2021 r. Obejmuje swoim zakresem budowę ścieżki rowerowej z betonu asfaltowego o długości 3.109,5 m, dwóch miejsc wypoczynku oraz oświetlenia LED. Wartość robót budowlanych zadania szacowana jest na około 1,7 mln zł.W sumie długość wybudowanej ścieżki rowerowej to ponad 6,6 km.
- Czwarte zadanie to promocja i informacja o projekcie. Obejmie ono akcje i happeningi promujące aktywność rowerową, niezmotoryzowany transport indywidualny i niskoemisyjne formy transportu. Jego koszt szacowany jest na 24 600 zł.
Całkowita wartość projektu oszacowana została na kwotę 3 214 669,21, w tym kwota kosztów kwalifikowanych to 3 123 425,01 zł. Dofinansowanie projektu, zgodnie z podpisaną umową to 2 654 911,25 zł.